סטודיו לעיצוב פנים | יתרונות העיצוב הביופילי בעיצוב חללים מסחריים | סטודיו אינטו
24028
post-template-default,single,single-post,postid-24028,single-format-standard,qode-social-login-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-4.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive
 

יתרונות העיצוב הביופילי בחללים מסחריים

יתרונות העיצוב הביופילי בחללים מסחריים

בעולם המהיר והמתועש של היום, חשיבות החיבור לטבע מעולם לא הייתה משמעותית יותר.
מהם אם כך יתרונות העיצוב הביופילי בחללים מסחריים?

עיצוב ביופילי הוא הרעיון של שילוב אלמנטים טבעיים של חלל מסחרי כדי לשפר את רווחת המבקרים.

הגישה גורסת שאנחנו כבני אדם שואפים להגיע לקשר משמעותי עם הטבע, גם כשאנחנו נמצאים בחלל בנוי. המטרה היא להכניס את העולם החיצוני והטבע לתוך הסביבה הבנויה, ליצור אוירה מזמינה ומרגיעה לעובדים ולמבקרים. בבלוג זה נחקור את היתרונות של עיצוב ביופילי ואת הקשר שלו לחווית לקוח משמעותית בחללים מסחריים וחנויות.

הדגש לשנים הבאות בעיצוב מסחרי, ובעיצוב מסחרי לריטייל בפרט, הוא חווית לקוח משמעותית.

כשאנו מתכננים חלל מסחרי אנו לוקחים בחשבון את ההעמדה שלו, מעוניינים למקסם את שטחו. ליצור חווית עיצוב שונה ואחרת, שתבליט ותבדל אותו. כל אלו הם נכונים ומדויקים, אך קיים קשר נוסף אשר ממנו אסור לנו להתעלם, האנושיות שבו.

חומרים וצבעים השואבים השראה מהטבע

 

מהו עיצוב ביופילי?

עיצוב ביופילי הוא גישה לעיצוב המתמקדת בשילוב אלמנטים טבעיים בסביבה הבנויה.

המונח “ביופיליה” נטבע לראשונה על ידי הביולוג אדוארד או. ווילסון, שתיאר אותו כ”נטייה המולדת להתמקד בחיים ובתהליכים דמויי חיים”. עיצוב ביופילי משלב תפיסה זו על ידי שימוש בחומרים טבעיים, דפוסים ומרקמים כדי ליצור חיבור בין המשתמשים בחלל לעולם הטבע.

ככל שאנו בני האדם מתרחקים מן הטבע, חיים במרכזי ערים, שנהיות יותר ויותר צפופות, יש צורך בהכנסת, טבע, אלמנטים אורגניים, ובמידה מסוימת- פשטות לחיינו.

היתרונות של עיצוב ביופילי

לעיצוב ביופילי יש יתרונות רבים עבור הלקוחות והעובדים בחלל מסחרי. מחקרים הראו שחשיפה לאלמנטים טבעיים יכולה להפחית מתח, לשפר את מצב הרוח, להעלות את תחושות השמחה. כל אלו תורמים להצלחת החלל המסחרי ולחוויה החיובית של הלקוחות. בנוסף, שילוב אלמנטים טבעיים בעיצוב יכול להפחית את עלויות האנרגיה על ידי אופטימיזציה של תאורה ואוורור טבעיים. על ידי שילוב עקרונות עיצוב ביופיליים, חללים מסחריים יכולים להיות מזמינים, נוחים ויעילים יותר.

 

עקרונות העיצוב הביופילי

ישנם מספר עקרונות המנחים עיצוב ביופילי. הנה כמה מהחשובים ביותר:

  1. שילוב אלמנטים טבעיים: זה כולל שימוש בחומרים טבעיים, כגון עץ ואבן, ושילוב דוגמאות וטקסטורות טבעיות בעיצוב. שמירה על קווים אורגניים וגיאומטריים.

 

 שימוש בחומרים טבעיים ובקווים אורכיים.

  1. למקסם את האור הטבעי: האור הטבעי חיוני לרווחתנו, לכן עיצוב ביופילי שואף למקסם את כמות האור הטבעי הנכנס לחלל. ניתן להשיג זאת באמצעות מיקום אסטרטגי של חלונות ופתחים ועל מיקומי הסחורה בהתאם לאור הנכנס במהלך היום.
  1. יצירת תחושת מקום: עיצוב ביופילי יוצר תחושת מקום על ידי שילוב אלמנטים טבעיים הייחודיים לסביבה שמסביב. זה יוצר חיבור בין הדיירים לעולם הטבע, ומגביר את תחושת הרווחה שלהם. עקרון זה חשוב במיוחד היום, בו אנו נעזרים באינטליגנציה מלאכותית ככלי עזר בתכנון ובעיצוב, אשר מנותקת מהחוויה האנושית ומההקשר של החלל המעוצב למיקום שלו.

 

 שימוש באור הטבעי והבלטתו בחלל המסחרי.

לסיכום, יתרונות העיצוב הביופילי בחללים מסחריים הוא הגישה לעיצוב, המשלבת אלמנטים טבעיים בסביבה הבנויה כדי לשפר את רווחתם של הדיירים. על ידי שימוש בחומרים טבעיים, מקסום אור טבעי, מתן תצפיות לטבע, שימוש בצמחים וקירות חיים, שילוב של תכונות מים ויצירת תחושת מקום, חללים מסחריים יכולים להפוך למזמינים, נוחים ומרגיעים יותר. על ידי שילוב עקרונות עיצוב ביופיליים, חללים מסחריים יכולים להפוך לגן עדן לעובדים ולמבקרים, ולקדם סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית יותר.

למאמרים נוספים על עיצוב מסחרי לחצו כאן

לא קיימות תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.

Call Now Button